Tradurre

lauantai 25. toukokuuta 2013

Täältä tullaan, maailma!

Wuf kaikki, kiva kun tulitte lukemaan minun jännittävää blogiani!

Playaroca Snowball
 Olen pikkuinen chihuahuapoika ja Mami antoi minulle nimen Jeti. Kennelnimeni on kuitenkin Playaroca Snowball koska olen väriltäni kuin lumipallo! Synnyin joulupäivänä 2012 ja olen nyt viisi kuukautta vanha. Äitini nimi on Lily ja sisaruksia minulla on kolme, Rudolph eli Korhonen, Mistletoe eli Bambi ja Polar Bear eli Rambo. Siskojen ja veljien lisäksi minulla on isosisaruksia jotka ovat minua vuoden vanhempia. Nessi on heistä minun paras kaveri ja leikimme usein yhdessä koirapuistossa. Nessi on kyllä välillä vähän hassu kun se yrittää minua komentaa mutta minä juoksen karkuun koska on paljon kivempaa tehdä niin kuin itse haluan! Korhosen kanssa näemme lähes viikottain ja voi että meillä on hauskat leikit! Minusta on kiva leikkiessä pitää meteliä ja purra Korhosta poskesta. Tykkään myös varastaa veljen leluja ja luita, ne on jotenkin niin paljon parempia kuin minun omat.

Ensimmäinen ilta uudessa kodissa
 Kun tulin tänne uuteen kotiin olin aika pieni ja ulkona oli hirmu kylmä. En olisi halunnut ollenkaan mennä ulos mutta kyllä Mami minut sinne vei joka päivä ja minä pistin hanttiin minkä ehdin. Mami laittoi minulle päälle jonkun vaatteen joka onneksi lämmitti vähän mutta silti halusin vain äkkiä takaisin lämpimään kotiin! Menomatkalla minua piti melkein vetää perässä mutta kun käännyttiin takaisin kotiin se olinkin minä joka veti Mamia. Portaat ja hissi pelottivat aluksi minua mutta nyt olen jo iso poika ja osaan ihan itse kävellä joka paikassa. Mami kehuu minua reippaaksi pojaksi :)

Kamalan kylmä!
Tiistaisin käyn koirakoulussa Korhosen ja Bambin kanssa ja olen opetellut istumaan, katsomaan Mamia silmiin, menemään sivulle, seuraamaan, olemaan paikalla ja odottamaan, menemään maahan ja päästämään tavaroista irti. En kyllä ymmärrä miksi sellaista pitää oppia mutta koska tekemällä niin kuin Mami käskee saa aina paljon herkkuja yritän olla ahkera poika. Ilman herkkuja en kyllä hievahdakaan, mitäs järkeä siinä olisi! Lempiherkkuni on kanan ja ankan kuivatut suikaleet, possunkorvat ja sellaiset ihanat pehmeät purkkiruoat jotka hotkasen ihan hetkessä kun ne maistuvat niiiiiin hyvälle!! Niitä en kyllä saa kovin usein, kupissa on vaan jotain kuivia nappuloita. Niitä syön yksi kerrallaan kupista napaten ja kipitän syömään eteisen matolle. Paitsi jos on oikein kova nälkä niin välillä hotkin niitä kyllä puremattakin..


Eteisen matto on paras paikka myös muiden herkkujen syömiseen ja leikkimiseen. Rakastan pehmeitä mattoja ja aina kylässä pitää vähän hepuloida ja juosta ympäri mattoa koska kotona pehmeitä mattoja ei ole. Mamin pitäisi kyllä sellainen minulle hankkia koska siinä olisi niin mukava köllötellä. Joskus Mami laittoi lattialle pehmeän viltin ja siinä oli ihana leikkiä! Siihen oli myös niin kiva tehdä pisut. Sitten se kummallisesti katosi!


Tykkään loikoilla omassa sängyssäni olohuoneessa mutta välillä viikonloppuisin pääsen hetkeksi Mamin sänkyyn peiton alle ja se on kyllä ihan paras paikka. Niin lämmin ja mukava. Tykkään kuitenkin nukkua lähellä Mamia joten löysin hyvän paikan hänen vaatekaapistaan sukkalaatikosta. Sukilla on myös kiva leikkiä ja pyykkipäivinä autan Mamia kuljettelemalla likaisia sukkia ympäri kotiamme! Pyykkipäivän paras kohta on kuitenkin verkkokassi jolla on niin hauskaa leikkiä.



Olen saanut paljon kavereita ulkoilulenkeillämme ja niistä parhaat ovat kääpiövillakoira Iines ja Jack Russeli Oili. Minua ei jännitä yhtään toiset koirat, haluaisin vaan olla kaikkien kaveri. Paras iso kaverini on lapinkoira Rolle!


Mami aina luuraa jossain feisbuukissa ja minäkin olisin halunnut oman profiilin sinne mutta mami sanoo että olen liian pieni ja internet on vaarallinen paikka. Ehkä vielä saan Mamin pään käännettyä. Minulla on kuitenkin Dogbook profiili, käykää siellä pyytämässä minua kaveriksi! Ystäviä ei ikinä ole liikaa!

 


Kohta lähdetään Mamin kanssa koirapuistoon Chihutapaamiseen, jeee! Rakastan juosta ympäriinsä ja leikkiä toisten yhtä pienien kavereiden kanssa. Ehkä tavataan siellä! :)
Nuuskimisiin! ^..^

EN: Woof y'all! Thanks for reading my exciting blog
I'm a little chihuahua boy called Jeti. My real name is Playaroca Snowball because of my coloud and because I was born in winter, on Christmas day to be precise! I'm now 5 months old.
I have 3 siblings, Rudolph - Korhonen, Mistletoe - Bambi and Polar Bear - Rambo. I also have older siblings of whom Nessi is my best friend and we often play together. I also see Korhonen every week and it sure is fun playing together with him! I always bite his cheek and try to steal his bones. Somehow they're so much better than my own...
When I moved to my new home I was pretty tiny and it was freezing outside! I really didn't ever wanna go outside but Mami still made me go every day. She put some kind of shirt on me that was keeping me a little warm but I was totally protesting against going. On the way back home I was the one leading the group though, there's no place like home when the weather is cold! I was scared of the stairs and elevator at first but now it's piece of cake, Mami tells me I'm a brave boy!
On Tuesdays I go to school with Korhonen and Bambi and I've learned quite a few things already! I'm not entirely sure why I have to do all these tricks but as long as I get treats I sure will try my best! I really like dried chicken and duck stripes and the soft delicious canned foods, those I hoover down without even biting. When I only get the dry food I'm not that enthusiastic and eat them one by one, unless I'm really starving and they go down easily too!
I love carpets, especially soft ones, too bad we don't have any at home. Mami should definitely get me one because I like playing and peeing on them. There was this soft duvet on the ground once but somehow it disappeared after I had an accident on it... Wonder where it's gone?!
I have my own comfy bed in the living room but the best place is Mami's bed. Sometimes we nap there together on weekend mornings, oh the joy! Since she won't let me sleep with her during the night I found a nice soft spot in her sock drawer near her bed. I love socks anyways and help Mami on laundry day by bringing them around the flat! The thing I love the most about laundry days is the laundry basket which is cool to play with!
I've gotten quite a few friends already and I know a lot of doggies in the neighbourhood. My best big doggie friend is Rolle. I just want to be friends with everyone, no matter big or small! I'm not afraid at all!
Mami keeps staring at this strange flat screen and something called "Facebook", I'd like my own profile there too but she says internet is a dangerous place. I'll change her mind eventually... I've got a profile on Dogbook so feel free to add me as a friend, one can never have too many friends!
Gotta go, there's a play date at a local dog park.
Sniff you soon! ^..^
 

1 kommentti:

mxu kirjoitti...

Hyvä Jeti, innolla jäädään odottelemaan lisää juttuja sun seikkailuista! :) t:Mamin kaveri Ellu :)